نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

نگاهی به وضعیت ۵۰ هیئت ورزشی استان خراسان‌‍رضوی| از رخوت کرونا تا تغییرات مدیریتی

  • کد خبر: ۱۰۸۸۳۸
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
نگاهی به وضعیت ۵۰ هیئت ورزشی استان خراسان‌‍رضوی| از رخوت کرونا تا تغییرات مدیریتی
پنجاه هیئت ورزشی در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند که در این بین، برخی توانستند در سال‌های گذشته موجبات رشد و توسعه ورزش را فراهم آوردند و شماری دیگر نتوانستند از پس این مهم برآیند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ پنجاه هیئت ورزشی در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند که در این بین، برخی توانستند در سال‌های گذشته موجبات رشد و توسعه ورزش را فراهم آوردند و شماری دیگر نتوانستند از پس این مهم برآیند. هیئت‌هایی که شاید کرونا را بهانه‌ای برای یک رخوت و رفتن به خواب زمستانی کردند تا کم‌کاری‌هایشان را در مسیر توسعه ورزش بپوشانند. با وجود این، نمی‌توان از این مسئله هم گذشت که حقیقتا دو سال سخت کرونایی نه‌تنها ورزش ایران که ورزش آسیا و جهان را تحت‌تأثیر خود قرار داد.

مسئله مهم در توجه به فعالیت و عملکرد هیئت‌های ورزشی آن است که این هیئت‌ها متولی برگزاری مسابقات و توسعه ورزش هستند و اگر قرار باشد فتیله فعالیت در این هیئت‌ها پایین کشیده شود، بی‌تردید نه‌تن‌ها فرایند استعدادیابی کم‌رنگ می‌شود، بلکه رفته‌رفته اشتیاق فعالیت حرفه‌ای علاقه‌مندان در آن کم و موجب نابودی آن می‌شود. در این گزارش، نگاهی خواهیم کرد به وضعیت مدیریتی و جایگاه فعالیت‌های این پنجاه هیئت ورزشی در استان خراسان‌رضوی.

خانه‌تکانی پساکرونایی

علی‌اکبر هاشمی‌جواهری، مدیرکل جدید ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، در بدو بازگشت به این مسند، در هیئت‌های ورزشی استان خانه‌تکانی اساسی کرده است. اقدامی که فارغ از خوب یا بدبودنش، در راستای سامان‌دادن به وضعیت نامشخص بسیاری از هیئت‌های ورزشی پذیرفتنی است. چه بسیار هیئت‌هایی که در یکی‌دو سال کرونایی به دوران تغییر مدیریت رسیدند و برگزاری مجمع انتخابات رئیس در آن‌ها واجب بود، اما عوامل متعددی ازجمله کووید ۱۹ و کم‌کاری مدیران قبلی فدراسیون و اداره‌کل سبب شده بود این اتفاق به تعویق بیفتد. هاشمی‌جواهری در همین یکی‌دو ماه چند مجمع انتخابات ریاست هیئت‌ها را برگزار کرده و چند سرپرست جدید هم بر مسند هیئت‌ها نشانده و هدفش را فراهم‌کردن زمینه برگزاری سریع انتخابات بیان کرده است.

۵ تغییر سرپرستی و ۳ برگزاری مجمع

مدیرکل جدید ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی در این مدت سه مجمع انتخابات برگزار کرد که هیئت بدمینتون، کاراته و ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ازجمله آن‌ها بود. حسین رضوی به‌عنوان رئیس هیئت بدمینتون انتخاب شد، فرج‌ا... شوشتری بر صندلی ریاست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نشست و علی امیری رئیس هیئت کاراته شد. از سویی دیگر، برخی هیئت‌ها هم‌اکنون با سرپرست اداره می‌شوند و هاشمی‌جواهری به آن‌ها دستور داده است هرچه سریع‌تر مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کنند.

سجادی سرپرست هیئت بولینگ و بیلیارد، محمدصابر گرایلی سرپرست هیئت جودو، مرتضی نظرنژاد سرپرست هیئت کبدی، اسماعیل حسن‌زاده سرپرست هیئت کشتی، کوروش شجاع سرپرست هیئت انجمن‌های ورزشی، رضا بیانی سرپرست هیئت دوومیدانی و سرانجام بهارآرا سرپرست هیئت بدن‌سازی هستند.

۱۰ رئیس به‌زودی بیکار می‌شوند

شرایط ورود رؤسای هیئت‌های ورزشی به هیئتشان نشان می‌دهد ۱۰ پایان دوران ریاست در سال ۱۴۰۱ اتفاق می‌افتد. به‌جز فهرست سرپرستی‌ها ۱۰ هیئت ورزشی هستند که رؤسایشان تا آخر سال ۱۴۰۱ به پایان دوران خود می‌رسند و باید مجمع انتخابات برگزار شود. هیئت اسکواش، اسکیت، پزشکی ورزشی، شطرنج، شنا، نابینایان، ورزش‌های دانشگاهی، ووشو و وزنه‌برداری ۱۰ هیئتی هستند که رؤسایشان در سال ۱۳۹۷ بر مسند ریاست نشستند و امسال به پایان دوران کاری‌شان می‌رسند و باید منتظر نشست و دید آیا مجمع دوباره به آن‌ها اعتماد خواهد کرد یا خیر؟

قدیمی‌ها همیشه هستند

در میان پنجاه هیئت ورزشی استان، برخی هیئت‌ها هستند که رؤسایشان بیش از یک دوره بر این صندلی تکیه زده‌اند. هیئت‌هایی که منطقا به‌دلیل ثبات مدیریت باید پیشرفت کنند، اما گاهی این‌گونه نیست. غلام اصغری در هیئت اسکواش، محمد عجم در هیئت اسکیت، حسین رضوی در هیئت بدمینتون، محمدرضا گلدوزیان در هیئت پزشکی ورزشی، حسین حسین‌زاده در هیئت تکواندو، تدین در هیئت تنیس، مهدی روزبهان در هیئت دوچرخه‌سواری، معماریان در هیئت ژیمناستیک، پاشانجاتی در هیئت شطرنج، یعقوبیان در هیئت شمشیربازی، مشتاق در هیئت شنا، قربان اعظمی در کونگ‌فو، محمود باقرزاده در هیئت ورزش‌های نابینایان، محمدرضا خوش‌باطن در هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری، محمدی در هیئت ورزش‌‎های کارگری، شیخ‌زاده در هیئت ورزش‌های ناشنوایان، امیر آذریان در هیئت ورزش‌های همگانی و زحمتکش در هیئت ووشو بیش از یک دوره ریاست کرده اند.

فعالیت در اوج کرونا

هیئت‌های زیادی در دو سال کرونایی فعال نبودند و شاید بتوان از برخی هیئت‌های ورزشی به‌عنوان هیئت‌های فعال حتی در این وضع سخت یاد کرد. اینکه این فعالیت‌ها تا چه اندازه کاربری دارند و در مسیر توسعه ورزش مدنظر بوده‌اند، بحث دیگری است که در این مجال نمی‌گنجد، اما واقعیت این است که در این دو سال هیئت‌هایی مانند شطرنج، فوتبال، بسکتبال، والیبال، جانبازان و معلولان، بدن‌سازی و کشتی هیئت‌های به‌ظاهر پرکارتری بودند که شاید بخشی از این مسئله ناشی از اطلاع‌رسانی بهتر روابط عمومی آن‌ها باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->